5 sposobów na dobry kontent

Dobry content marketing to nie treść. Nie chodzi o wirusowe filmy, szczegółowe e-booki czy sprytne tweety. Marketing treści opiera się na relacjach. To przedstawianie się ludziom, nawiązywanie z nimi kontaktu i budowanie fundamentów. Właściwa sprzedaż następuje znacznie później.


1.Odpowiedz na pytania

Jeśli chcesz wiedzieć, o czym myślą ludzie, idź prosto do źródła. To jeden z najłatwiejszych sposobów tworzenia wartościowych treści — i nie musisz męczyć się w poszukiwaniu pomysłów na te treści.
Przeprowadź badania. Napisz krótką wiadomość e-mail do klienta lub dowiedz się, jakie pytania zadają ludzie w Internecie (w odniesieniu do Twojej dziedziny). Answer the Public to proste narzędzie pozwalające dowiedzieć się, czego szukają ludzie.
Szybkie pytania i odpowiedzi w mediach społecznościowych (nawet zwykła ankieta) mogą być świetnym sposobem na zanurzenie się w mózgach ludzi. Co więcej, możesz zebrać te pytania i odpowiedzi w FAQ, przewodnik, ebook lub długi artykuł, pomagając zmaksymalizować zasięg i skuteczność swoich treści.

2.Edukuj

Co ludzie muszą wiedzieć, aby rozwiązywać swoje problemy, ulepszać swoje życie, podejmować lepsze decyzje itp.? Na jakie tematy możesz mówić autorytatywnie? O czym twoi konkurenci nie mówią? Dawanie ludziom potrzebnej wiedzy jest zawsze cenne.
Określ swoje główne filary tematyczne. Jeśli dopiero zaczynasz, istnieje wiele tematów, które możesz omówić. Zacznij od trzech głównych tematów związanych z Twoją marką. Po wypełnieniu tych filarów treściami edukacyjnymi możesz tworzyć więcej i bardziej zagłębiać się w istniejące filary.

3.Pokaż jak to działa

Często łatwiej jest pokazać komuś, jak coś zrobić, niż powiedzieć mu, jak to zrobić. Treści wizualne są tutaj szczególnie przydatne, ponieważ pozwalają przeprowadzić ludzi przez proces krok po kroku.
Udostępnij samouczek. Prosty przewodnik wizualny lub film to świetny sposób na pokazanie ludziom, jak szybko coś zrobić.
Utwórz objaśnienie. Jeśli chcesz pokazać ludziom, jak działa Twój produkt lub opisać korzyści, najlepszym rozwiązaniem jest film wyjaśniający. Są krótkie, wciągające i naprawdę skuteczne.

4.Nie marnuj czasu

Jedyną rzeczą, której nie możesz kupić, jest czas i na pewno poczujesz się sfrustrowany, gdy ktoś zmarnuje twój. Dzięki dobremu marketingowi treści możesz pomóc ludziom poczuć, że ich czas jest dobrze wykorzystany, a nawet zaoszczędzić im trochę czasu w tym procesie.

Skondensuj temat. Tworzone treści mogą szybko i skutecznie dostarczać informacje. Szybki film lub podręczna infografika, która przedstawia informacje, może być po prostu nieoceniona. Stwórz przewodnik dla początkujących. Kiedy zaczynasz uczyć się na dany temat, zapoznanie się z wszystkimi informacjami może być przytłaczające. Przedstawienie czegoś, co odbiorcy muszą wiedzieć w prostym, zwięzłym opakowaniu, to ratunek.

5.Daj odbiorcom narzędzie

Warto kogoś czegoś nauczyć. Pomocne jest pokazanie komuś, jak coś zrobić. Ale bardzo pomocne jest zapewnienie im narzędzi, wsparcia lub zasobów, aby rzeczywiście to zrobić.
Zaoferuj zasoby. Szablony, listy kontrolne, podręczniki do nauki i inne dokumenty to świetne zasoby dla Twoich odbiorców.
Stwórz interaktywne narzędzie. Rzeczy takie jak quizy, kalkulatory, lokalizatory itp. mogą ułatwić (a nawet sprawić przyjemność) uzyskanie potrzebnych informacji.