Copywriting- jakie są rodzaje?

Zawody, profesje i zajęcia zmieniają się wraz z zapotrzebowaniem rynku pracy i wraz ze zmianami dokonującymi się w świecie. W czasach współczesnych zmiany te wydają się postępować bardzo szybko, zwłaszcza w porównaniu do wcześniejszych, zamierzchłych czasów. Zawody i zajęcia tworzą się w oparciu o wiele różnych czynników, do nich się dostosowują i przez nie ewoluują. Z

darza się również tak, że dane zajęcie, które kiedyś istniało w podobnej formie, nazywane jest zupełnie inaczej i jest nieco modyfikowane. Zajęcia, które kiedyś nie cieszyły się dużą popularnością, mogą nagle stać się o wiele bardziej znane i częściej wybierane. Jednym z takich zajęć wydaje się być copywriting. Obecnie staje się on coraz bardziej popularny, również w Polsce, choć nie ma nawet jeszcze polskiego odpowiednika nazwy tego zajęcia. Jednakże copywriting można podzielić na kilka, podstawowych typów i kategorii.

SEO copywriting to pisanie takich teksów, które związane są z pozycjonowaniem stron i bardzo często zawierają słowa kluczowe, które mają w tym pomóc. Są to najczęściej teksty zapleczowe lub preclowe, które nie kładą dużego nacisku na wartość merytoryczną.

Teksty pisane po to, by przynosiły czytelnikom korzyści i były interesujące nazywane są content copywritingiem. Inną gałęzią tej profesji jest sales copywriting, czyli teksty nakierowane na klienta, mające np. pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

E-mail copywriting to tworzenie tekstów, które umieszczane są m. in. w mailach czy newsletterach. Popularny jest również copywriting związany z działaniami marketingowymi prowadzonymi w mediach społecznościowych.

Ciekawe, zaskakujące i niesztampowe slogany i teksty to domena kreatywnego copywritingu. Techniczny copywriting natomiast skupia się na określonej dziedzinie wiedzy, która zwykle powinna być dosyć rozbudowana.

Copywriting to zajęcie, które dotyczy wielu dziedzin, przydatny jest w różnych sytuacjach i na wielu polach. Istnieją różne rodzaje copywritingu. Można specjalizować się tylko w jednym lub kilku, jak również podejmować się większości z nich.